پروژه دربازکن الکترونیکی خانه همراه با ساعت، تاریخ شمسی و اندازه گیری دمای بیرون


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری

LINK

اسپارک الکترونیک
Spark Electronic
باران عشق
Mahdiba مرغ مینا
پرنده سخنگو شهر عشق
عاشقانه ها کتاب الکترونیکی
کتابخانه مجازی کتابهای ممنوعه
0BOOK کتابخانه صفربوک
صفربوک
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ویژگی ها:

  • برنامه نویسی به زبان سی C
  • دارای قابلیت انعطاف بالا
  • تعیین تعداد ارقام رمز عبور به دلخواه (پیش فرض 5 رقمی)
  • به دلیل انعطاف پذیری برنامه شما قادر خواهید بود که با تغییرات اندکی در برنامه برای هر کاربر رمزی تعریف کنید...

هدف
هدف از انجام اين پروژه آشنایی با آیسی ساعت DS1307 و کار با پروتکل I2C است که جهت ارتباط با این آیسی استفاده شده است. نحوی خواندن و وارد کردن اطلاعات به DS1307 و همچنین توابع تبدیل تاریج میلادی به شمسی و سایر توابع وابسته. مدیریت زمان در میکروکنترلر و سرکشی به تمامی وظایف بدون ایجاد کوچکترین وقفه زمانی و همچنین نوشته برنامه به صورت توابع و فراخوانی تو در توی آنها را می توان از جمله ویژگی های آموزشی این پروژه به شمار آورد.
اهداف آینده: با ارتقاع سخت افزار میکروکنترلر و ایجاد توابعی خاص به راحتی می توان برای هر نفر یک نام کاربری ایجاد کرد و تمامی ورود و خروج های اشخاص را همراه با ساعت و تاریخ در سیستم ثبت کرد و همه اینها توسط یک نفر که Admin می باشد قابل روئیت و کنترل است.

 

اصول کار سیستم

در صورتی که برای اولین بار بعد از پروگرم کردن مدار راه اندازی شود ابتدا از شما درخواست می شود که به عنوان Admin یک رمز برای سیستم انتخاب کنید، که بعد از وارد کردن یک رمز 5 رقمی سیستم پیغام ذخیره سازی یا عدم ذخیره سازی به شما میدهد که بعد از فشار دادن کلید # سیستم آماده راه اندازی می شود. نکته: در صورتی که این مراحله را انجام ندهید هر بار که سیستم روشن شود از شما درخواست ساختن رمز می کند. بعد از طی کردن این مرحله میکرو درخواستی برای DS1307 مبنی بر ارسال  متغیر های ساعت و تاریخ می کند، در صورتی که تاریخ سیستم کوچکتر از 1390 باشد میکرو به صورت پیش فرض تاریخ و ساعت مشخصی را در DS1307 ست می کند و این آیسی راه اندازی می شود، تا زمانی که vcc مدار برقرار باشد. حال اگر باتری پشتیبان در مدار باشد و vcc قطع شود آنگاه DS1307 به طور خودکار تغذیه خود را از باتری تهیه می کند و به کار خود ادامه میدهد. بنابراین بعد از روشن شدن مجدد سیستم میکرو عمل ست کردن را دیگر اجرا نخواهد کرد و وارد منوی اصلی می شویم.
در اینجا دما، ساعت، تعداد فرصت های باقی مانده، تاریخ شمسی و روز هفته نمایش داده می شود. برای باز کردن درب ابتدا کلید # را فشار می‌دهیم سپس از شما درخواست رمز عبور می شود، در صورتی که رمز صحیح باشد اپتوکوپلر به مدت 500 میلی تحریک شده و درنتیجه برق 12 ولت AC بوبین دربازکن تحریک می شود. (نکته: ولتاژی که اپتوکوپلر سوئیچ می کند باید AC باشد)


در هر مرحله که درخواست رمز می شود اگر هنگام وارد کردن رمز اشتباهی کردید می توانید از کلید * برای پاک کردن اطلاعات وارد شده استفاده نمائید. برای تغیر رمز سیستم وقتی که در منوی اصلی هستید کلید * را فشار دهید که در این حالت باید ابتدا رمز قبلی وارد کنید و بعد هم رمز جدید در صورتی که رمز قبلی صحیح باشد پیغامی مبنی بر ذخیره رمز جدید به شما می دهد که در صورت تایید کردن (#) رمز جدید جایگزین خواهد شد.


برای تنظیم کردن تاریخ و ساعت سیستم در منوی اصلی کلید 1 را فشار دهید، در اینجا از شما رمز عبور درخواست می شود در صورتی که رمز صحیح باشد به منوی تنظیم ساعت خواهید رفت که باید به این فرم اعداد را وارد کنید، مثلا برای وارد کردن عدد 8 دقیقه باید 08 وارد کنید و نکته مهم این است که تاریخ را باید برحسب میلادی وارد کنید. بعد از وارد کردن این 6 پارامتر از شما سوال می شود که ذخیره انجام شود یا نه. ( # بله  * خیر)


در صورتی که تا 15 ثانیه هیچ کلیدی را فشار ندهید LED پس زمینه LCD خاموش خواهد شد و بعد از آن با فشار دادن هر کلیدی مجدد روشن خواهد شد. پین PD.7 که alarm نام دارد در صورت نیاز می توانید با آن یک رله را تحریک کنید و خروجی های رله را به شاسی زنگ آیفون وصل کنید. در این صورت اگر کسی به دنبال پیدا کردن رمز عبور باشد در صورتی که 4 بار رمز اشتباه وارد کند قبل از قفل شدن سیستم ابتدا با ریتم خاصی سه مرتبه بوق آیفون منزل شما را به صدار می آورد و شما متوجه این امر خواهید شد.

نکته مهم

پین هدر 9 تایی مربوط به LCD که در فایل Dar bazkon khaneh Sch.pdf مشخص است، شماره 1و2 آن تغذیه LCD می باشد و پین های بعدی خطوط کنترلری و دیتا می باشد و پین آخر یعنی شماره 9 برای روشن کردن LED پس زمینه LCD است که توسط یک ترانزیستور تقویت شده است. البته برای پین RW نمایشگر LCD در این پین هدر، هیچ سیمی ارسال نمی شود و از آنجایی که این پایه همیشه زمین است و جهت جلوگیری از شلوغ شدن برد مدار چاپی باید این پین را بر روی خود LCD به زمین یعنی پین شماره 1 LCD وصل کنیم.


برای دانلود از لینک زیر استفاده کنید.


دانلود 





:: بازدید از این مطلب : 590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهدیبا
ت : 19 تير 1393
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: